maandag 10 februari 2014

Bij gebrek aan inspiratie

Heb ik een tijdschrift gepakt; Mijn Hobbykaart.
Daar staan allemaal kaarten in die je alleen maar hoeft uit te knippen. Een beetje 3D en gewoon plaatjes en achtergrondjes. Per kaart wordt het helemaal uitgelegd wat en hoe je het moet aanpakken. Een beetje saai, maar als je ideetjes even op zijn dan moet je wel.


Het is jammer dat er niet bij staat wat voor lijm je erbij kunt gebruiken.
Ik heb al 1 kaart weggegooid, die had ik met Tacky glue geplakt. Daar zag je de lijm gebobbeld door het papier heen. Bij deze zie je dat ook een beetje.


En bij deze die ik met weer andere lijm heb gemaakt, ook!

Jammer. Ik moet nu dubbel zo hard gaan nadenken wat ik met de rest van het boek ga doen. Het ligt weer in de kast op de onderste plank. :)


6 opmerkingen:

  1. ik gebruik gewoon dubbelzijdig plakband, mijn moeder gebruikt pritt, maar dit vind ik persoonlijk niets, want lijm geeft altijd bobbeltjes of je moet het al goed nawrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik ook meestal dubbelzijdige tape, af en toe voor heel kleine stukjes fotolijm. Alleen als de kaart lang blijft liggen dan laat dat wel los. Tacky glue heb ik ook maar ik vind het maar niets, Van die boeken Mijn Hobbykaart heb ik er ook een paar liggen, soms gebruik ik de teksten eruit, maar die plaatjes maar zelden.
    Toch niet onaardige kaartjes Theresia.
    groetjes.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de alleslijm van de Action. Niet te veel gebruiken en het blijft prima zitten. Zonder bobbels. Ik heb ook verschillende kaarten uit zo'n boek weg moeten doen, omdat ze door de verkeerde lijm niet mooi waren geworden.
    Succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten, vooral de bovenste die heeft mijn voorkeur.
    Dat lijmen doe je best met dubbelzijdige kleefband, alleen de kleine stukjes met Tacky glue en dan wel met die doorzichtige.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaartjes Theresia.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Het is altijd weer leuk om te lezen!